WP_Post Object ( [ID] => 2653 [post_author] => 2 [post_date] => 2023-01-15 09:15:50 [post_date_gmt] => 2023-01-15 09:15:50 [post_content] => בניית חנות וירטואלית, (קרויה גם בניית חנות אינטרנטית או פיתוח אתר קניות אונליין), מתייחס לבנייה של אתרים שמטרתם קנייה ומכירה של מוצרים או שירותים דרך האינטרנט. זה יכול לכלול חנויות קמעונאיות, מרקטפלייסים (זירות מסחר של ריבוי מוכרים) ואתרי מכירות פומביות אונליין. אבל מסחר אלקטרוני הוא לא רק אתרי קניות. הרבה פעמים אנחנו מישמים אתרי מסחר אלקטרוני גם עבור ניהול של מחלקות מלאי פנים עסקיות, כולל גם חילופי נתונים כדי להקל על היבטי המימון והתשלום של עסקאות עסקיות. פיתוח אתרי מסחר אלקטרוני שונה מפיתוח אתרים רגילים בכך שהפיתוח צריך לכלול מוצרים רבים, אפשרויות סליקה וניהול מלאי. באתרים כאלה הרבה יכול להשתבש ויש צורך לבחור חברת בניית אתרים מנוסה בפיתוח אתרי מסחר אלקטרוני עם נסיון בפלטפורמות השונות ועם פורטפוליו של אתרים כאלה. ישנן פלטפורמות מסחר אלקטרוני רבות זמינות לצורך פיתוח אתר מסחר אלקטרוני, ביניהן: בקרוב נעלה מאמר הפורט את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהפלטפורמות.

מה זה woocommerce - קצת רקע

  בשנת 2015 הראו נתונים סטטיסטיים כי אחוז החנויות המקוונות המשתמשות ב- WooCommerce  הוא למעלה מ -30% מכלל החנויות המקוונות מאז הרכישה של חברת Automattic ב-2015, ווקומרס המשיכה לתפוס נתחי שוק משמעותיים והפכה לפלטפורמת המסחר האלקטרוני המובילה באינטרנט. עפ״י סקר של חברת Builtwith סטטיסטית ווקומרס היא המערכת מסחר אלקטרוני הנפוצה ביותר. היא מהווה 23% מכל החנויות אונליין באינטרנט, שופיפיי מהווה 27% אבל בכלל זה נכללים גם אתרי מסחר אלקטרוני חינמיים שפשוט אף אחד מעולם לא טרח להשבית, ואתרים קטנטנים שמוכרים מוצר אחד. כשמסתכלים על מיליון האתרים הגדולים ביותר בעולם, ווקומרס תופסת נתח של 27%, בעוד שופיפיי יורדת לסד״ג של 21% ומג׳נטו שנחשבת לכלי המקצועי ביותר תופסת נתח של 8% בלבד. ככל שנצמצם את המדגם לאתרים גדולים יותר, נראה שהנתח של מג׳נטו גדל, הנתח של שופיפיי קטן, ואילו הנתח של ווקומרס נשאר יציב על 25% - 30% מהשוק. הסיבה לכך שמג׳נטו נעלמת במדגם של כלל אתרי המסחר אלקטרוני וגדלה ככל שהאתרים גדלים, היא שהפיתוח במג׳נטו הוא המקצועי ביותר, וגם היקר ביותר. פרוייקט שניתן לבצע במג׳נטו בתקציב של 200 אלף ש״ח, ברוב המקרים ניתן יהיה לבצע על מערכת ווקומרס בסביבות רבע מהתקציב הזה, ולכן מי שפונה לפיתוח במג׳נטו הן החברות הגדולות ביותר שמסוגלות להוציא כאלו תקציבים גם לפיתוח וגם לתחזוקה שוטפת. בין האתרים שבוצעו ב Woocommerce ניתן למצא חברות ענק: ryanair, HBO, Payoneer.com, ואפילו pornhub

מה אנחנו עושים עם woocommerce

בתור בית פיתוח מקצועי, רוב יישומי woocommerce שלנו הם אתרי מסחר יחסית מורכבים, או סקיילביליים (אתרים שהתחזית המסחרית שלהם היא להתפתח לכיוונים פונקציונליים נוספים, ולכן צריכים לקחת בחשבון אפיון עתידי של תוספות). אנחנו ניגשים לפיתוח אתר woocommerce ראשית באפיון מערכת פונקציונלי ותהליכי מלא.  בין האתרים שפיתחנו באמצעות woocommerce אפשר למצא מרקטפלייסים גדולים, אתרים עם product builders (בניית מוצר קאסטום עפ״י דרישות הגולש) ואתרים שבהם יש מגוון של מוצרים שונים באופן מהותי אחד מהשני.  לדוגמה: אתר שמוכר גם כרטיסים להופעות, גם לינה, וגם סיורים מודרכים בשפות שונות. באתר מסוג זה יש צורך לקחת בחשבון מפרט מוצר מאוד רחב שיתמוך בכל האופציות הללו מפני שכרטיסים להופעות הם מוצר עם מלאי תאריכי בסיסי (בכל תאריך יש מספר שונה של כרטיסים ובחירת מקום ישיבה), לעומתו לינה היא מוצר שבו זמינות המלאי התאריכי לרכישה חייב להיות קוהרנטי (אם אני רוצה חדר במלון ל 3 ימים, לא יכול להיות שהחדר הזה לא פנוי באחד מהם), חישוב מחיר העסקה מתבצע בלוגיקות שונות עבור כל מוצר, וחייב להיות ממשק מלא למערכת המלאי שכן ישנם ערוצי מכירה נוספים כמו מרכז הזמנות, סוכנים ועוד… דוגמה נוספת - אתר שמוכר מצד אחד מוצרי מדף קטנים שניתן לשלוח לקונה באמצעות שליח, ומצד שני מוצרים גדולים ומורכבים המחייבים התקנה. כאן תהליך הצ׳קאאוט צריך להיות שונה מהותית בהתאם למאפייני המוצרים בסל הקניות. אתרי מסחר אלקטרוני בזירה בינלאומית צריכים לעיתים חיבור api שונה למרכזים לוגיסטיים בהתאם לכתובת הקונה, מאפייני סליקה שונים, חישוב מס רכישה שונה, דמי משלוח, שפת טופס סליקה ועוד. בנוסף לכל אלה, אנחנו צריכים לקחת בחשבון גם מודל אבטחה. למרות שנתוני האשראי של המשתמשים לעולם לא נשמרים במערכת האתר, אתרי מסחר אלקטרוני הם יעד הרבה יותר קוסם לפריצה מכיוון שהם כוללים מאגר לקוחות, הרגלי רכישה והרבה מאוד מידע שיכול לשמש את הפורץ הפוטנציאלי, ולכן חשוב מאוד לשמור על המידע הנאגר באתר ואבטח אותו בצורה טובה. גיבויים של אתר מסחר אלקטרוני הם בדרך כלל תדירים יותר, מכיוון שבמקרה ויש צורך לאחזר את האתר מגיבוי, אנחנו רוצים את הגיבוי העדכני ביותר, אחרת אנחנו עשויים לאבד נתוני עסקאות מהתקופה שבין האחזור לגיבוי האחרון.

איך בוחרים חברת חברה לבניית חנות אינטרנטית?

רוב אתרי המסחר אלקטרוני כוללים גם אוטומציות תהליכיות, כגון סנכרון עם מערכת ERP לשליפת נתוני מלאי ועלויות, או שידור הזמנות למערכת מרכזית. כך חנות או רשת שמוכרת מוצרים ללקוחות בנקודת מכירה צריכה עדכון בזמן אמת של מלאי זמין מכל פריט כדי שלא לקבל הזמנות של מוצר שהרגע אזל במלאי או שהוזמן כבר ע״י אחד הסניפים. לאתרים כאלה בהם כ"כ הרבה יכול להשתבש ולהשפיע על ההכנסה של העסק - חשוב לדעת לבחור את החברה הנכונה לפתוח אתרי מסחר אלקטרוני. שאלו את עצמכם:

לסיכום:

בניית חנות וירטואלית היא תהליך הדורש חשיבה על אספקטים רבים, ונסיון הן באפיון של מערכות מסוג זה, והן ביישום שלהן.  לנו ב- EOI יש התמחות רחבה בנושא מסחר אלקטרוני מכל הבחינות, ונשמח לתת שירות לכל פרוייקט בשלב ההקמה, או התחזוקה שלו. בין השאר אנחנו מטפלים באתרי מסחר אלקטרוני שנפרצו, אתרים איטיים, או בבעיות של חוסר יציבות. צפו בפורטפוליו שלנו ונשמח לעזור בכל שאלה או בקשה.   מה עוד אנו עושים: בניית אתרי וורדפרס - הפלטפורמה הטובה בעולם לבניית אתרים מוכווני שיווק. בניית אתרים לעסקים - איך אנו מתאימים את האתר המושלם לעסק שלך? שיקום אתרים לאחר פריצה - גם אם חשבתם שהכל אבוד, נעזור לכם לשקם את האתר לאחר פריצה. [post_title] => בניית חנות וירטואלית [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => %d7%a4%d7%99%d7%aa%d7%95%d7%97-%d7%90%d7%aa%d7%a8%d7%99-%d7%9e%d7%a1%d7%97%d7%a8-%d7%90%d7%9c%d7%a7%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%99 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2023-01-18 10:26:49 [post_modified_gmt] => 2023-01-18 10:26:49 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.eoi.co.il/?p=2653 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw )

בניית חנות וירטואלית

בניית חנות וירטואלית, (קרויה גם בניית חנות אינטרנטית או פיתוח אתר קניות אונליין), מתייחס לבנייה של אתרים שמטרתם קנייה ומכירה של מוצרים או שירותים דרך האינטרנט.
זה יכול לכלול חנויות קמעונאיות, מרקטפלייסים (זירות מסחר של ריבוי מוכרים) ואתרי מכירות פומביות אונליין. אבל מסחר אלקטרוני הוא לא רק אתרי קניות.
הרבה פעמים אנחנו מישמים אתרי מסחר אלקטרוני גם עבור ניהול של מחלקות מלאי פנים עסקיות, כולל גם חילופי נתונים כדי להקל על היבטי המימון והתשלום של עסקאות עסקיות.

פיתוח אתרי מסחר אלקטרוני שונה מפיתוח אתרים רגילים בכך שהפיתוח צריך לכלול מוצרים רבים, אפשרויות סליקה וניהול מלאי.
באתרים כאלה הרבה יכול להשתבש ויש צורך לבחור חברת בניית אתרים מנוסה בפיתוח אתרי מסחר אלקטרוני עם נסיון בפלטפורמות השונות ועם פורטפוליו של אתרים כאלה.

ישנן פלטפורמות מסחר אלקטרוני רבות זמינות לצורך פיתוח אתר מסחר אלקטרוני, ביניהן:

  • Shopify: פלטפורמה מבוססת ענן, המאפשרת למשתמשים להקים ולנהל בקלות חנות אונליין בסיסית.
  • WooCommerce: תוסף קוד פתוח למערכת ניהול התוכן של וורדפרס שהופך אתר וורדפרס לחנות מקוונת.
  • Magento: פלטפורמת קוד פתוח עבור עסקי מסחר אלקטרוני גדולים.
  • Salesforce Commerce Cloud: פלטפורמת מסחר אלקטרוני מבוססת ענן ברמת הארגון המציעה תכונות ואינטגרציות חזקות לעסקים גדולים ומורכבים.

בקרוב נעלה מאמר הפורט את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהפלטפורמות.

מה זה woocommerce – קצת רקע

  • WooCommerce היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני פופולרית המאפשרת למשתמשים להקים ולנהל בקלות חנות מקוונת. זהו תוסף לוורדפרס, מערכת ניהול התוכן הפופולרית בעולם.
    Woocommerce שוחררה בספטמבר 2011 ע״י צוות מפתחים בשם WooThemes כתוסף לוורדפרס, והפכה להיות פופולרית מאוד, בגלל היותה פשוטה להתקנה וניהול.
  • מאוחר יותר במאי 2015 WooThemes  נקנתה על ידי חברת Automattic החברה שבבעלותה WordPress.com 
  • כיום Woocommerce מפותחת ומתוחזקת על ידי מאות מפתחים ברחבי העולם, הן מחברת Automattic, והן מקהילת מפתחי וורדפרס העולמית.

 

בשנת 2015 הראו נתונים סטטיסטיים כי אחוז החנויות המקוונות המשתמשות ב- WooCommerce  הוא למעלה מ -30% מכלל החנויות המקוונות

מאז הרכישה של חברת Automattic ב-2015, ווקומרס המשיכה לתפוס נתחי שוק משמעותיים והפכה לפלטפורמת המסחר האלקטרוני המובילה באינטרנט.

עפ״י סקר של חברת Builtwith סטטיסטית ווקומרס היא המערכת מסחר אלקטרוני הנפוצה ביותר.
היא מהווה 23% מכל החנויות אונליין באינטרנט, שופיפיי מהווה 27% אבל בכלל זה נכללים גם אתרי מסחר אלקטרוני חינמיים שפשוט אף אחד מעולם לא טרח להשבית, ואתרים קטנטנים שמוכרים מוצר אחד.

כשמסתכלים על מיליון האתרים הגדולים ביותר בעולם, ווקומרס תופסת נתח של 27%, בעוד שופיפיי יורדת לסד״ג של 21% ומג׳נטו שנחשבת לכלי המקצועי ביותר תופסת נתח של 8% בלבד.

ככל שנצמצם את המדגם לאתרים גדולים יותר, נראה שהנתח של מג׳נטו גדל, הנתח של שופיפיי קטן, ואילו הנתח של ווקומרס נשאר יציב על 25% – 30% מהשוק.

הסיבה לכך שמג׳נטו נעלמת במדגם של כלל אתרי המסחר אלקטרוני וגדלה ככל שהאתרים גדלים, היא שהפיתוח במג׳נטו הוא המקצועי ביותר, וגם היקר ביותר.

פרוייקט שניתן לבצע במג׳נטו בתקציב של 200 אלף ש״ח, ברוב המקרים ניתן יהיה לבצע על מערכת ווקומרס בסביבות רבע מהתקציב הזה,
ולכן מי שפונה לפיתוח במג׳נטו הן החברות הגדולות ביותר שמסוגלות להוציא כאלו תקציבים גם לפיתוח וגם לתחזוקה שוטפת.

בין האתרים שבוצעו ב Woocommerce ניתן למצא חברות ענק: ryanair, HBO, Payoneer.com, ואפילו pornhub

מה אנחנו עושים עם woocommerce

בתור בית פיתוח מקצועי, רוב יישומי woocommerce שלנו הם אתרי מסחר יחסית מורכבים, או סקיילביליים
(אתרים שהתחזית המסחרית שלהם היא להתפתח לכיוונים פונקציונליים נוספים, ולכן צריכים לקחת בחשבון אפיון עתידי של תוספות).
אנחנו ניגשים לפיתוח אתר woocommerce ראשית באפיון מערכת פונקציונלי ותהליכי מלא. 

בין האתרים שפיתחנו באמצעות woocommerce אפשר למצא מרקטפלייסים גדולים, אתרים עם product builders (בניית מוצר קאסטום עפ״י דרישות הגולש) ואתרים שבהם יש מגוון של מוצרים שונים באופן מהותי אחד מהשני. 

לדוגמה: אתר שמוכר גם כרטיסים להופעות, גם לינה, וגם סיורים מודרכים בשפות שונות.
באתר מסוג זה יש צורך לקחת בחשבון מפרט מוצר מאוד רחב שיתמוך בכל האופציות הללו מפני שכרטיסים להופעות הם מוצר עם מלאי תאריכי בסיסי (בכל תאריך יש מספר שונה של כרטיסים ובחירת מקום ישיבה),
לעומתו לינה היא מוצר שבו זמינות המלאי התאריכי לרכישה חייב להיות קוהרנטי (אם אני רוצה חדר במלון ל 3 ימים, לא יכול להיות שהחדר הזה לא פנוי באחד מהם), חישוב מחיר העסקה מתבצע בלוגיקות שונות עבור כל מוצר, וחייב להיות ממשק מלא למערכת המלאי שכן ישנם ערוצי מכירה נוספים כמו מרכז הזמנות, סוכנים ועוד…

דוגמה נוספת – אתר שמוכר מצד אחד מוצרי מדף קטנים שניתן לשלוח לקונה באמצעות שליח, ומצד שני מוצרים גדולים ומורכבים המחייבים התקנה. כאן תהליך הצ׳קאאוט צריך להיות שונה מהותית בהתאם למאפייני המוצרים בסל הקניות.

אתרי מסחר אלקטרוני בזירה בינלאומית צריכים לעיתים חיבור api שונה למרכזים לוגיסטיים בהתאם לכתובת הקונה, מאפייני סליקה שונים, חישוב מס רכישה שונה, דמי משלוח, שפת טופס סליקה ועוד.

בנוסף לכל אלה, אנחנו צריכים לקחת בחשבון גם מודל אבטחה.
למרות שנתוני האשראי של המשתמשים לעולם לא נשמרים במערכת האתר, אתרי מסחר אלקטרוני הם יעד הרבה יותר קוסם לפריצה מכיוון שהם כוללים מאגר לקוחות, הרגלי רכישה והרבה מאוד מידע שיכול לשמש את הפורץ הפוטנציאלי, ולכן חשוב מאוד לשמור על המידע הנאגר באתר ואבטח אותו בצורה טובה.

גיבויים של אתר מסחר אלקטרוני הם בדרך כלל תדירים יותר, מכיוון שבמקרה ויש צורך לאחזר את האתר מגיבוי, אנחנו רוצים את הגיבוי העדכני ביותר, אחרת אנחנו עשויים לאבד נתוני עסקאות מהתקופה שבין האחזור לגיבוי האחרון.

איך בוחרים חברת חברה לבניית חנות אינטרנטית?

רוב אתרי המסחר אלקטרוני כוללים גם אוטומציות תהליכיות, כגון סנכרון עם מערכת ERP לשליפת נתוני מלאי ועלויות, או שידור הזמנות למערכת מרכזית.
כך חנות או רשת שמוכרת מוצרים ללקוחות בנקודת מכירה צריכה עדכון בזמן אמת של מלאי זמין מכל פריט כדי שלא לקבל הזמנות של מוצר שהרגע אזל במלאי או שהוזמן כבר ע״י אחד הסניפים.
לאתרים כאלה בהם כ"כ הרבה יכול להשתבש ולהשפיע על ההכנסה של העסק – חשוב לדעת לבחור את החברה הנכונה לפתוח אתרי מסחר אלקטרוני.
שאלו את עצמכם:

  • האם אני יודע כמה עבודה נדרשת לפרויקט מהסוג הזה?
  • האם יש לי מטרות ויעדים? האם אני יודע בערך כמה אמכור? מי קהל היעד?
  • איך תראה הנוכחות הדיגיטלית שלי? האם האתר יתמוך בכך?
  • האם לקחתי בחשבון את המדידה? האם אני בטוח שהאתר יתמוך בניטור התוצאות בצורה מושלמת?
  • באיזו פלטפורמה האתר יוקם? האם הפלטפורמה מושלמת מתאימה עבור פיתוח אתרי מסחר אלקטרוני?
  • האם חברת הפיתוח מספקת לי תמיכה ועזרה?

לסיכום:

בניית חנות וירטואלית היא תהליך הדורש חשיבה על אספקטים רבים, ונסיון הן באפיון של מערכות מסוג זה, והן ביישום שלהן. 

לנו ב- EOI יש התמחות רחבה בנושא מסחר אלקטרוני מכל הבחינות, ונשמח לתת שירות לכל פרוייקט בשלב ההקמה, או התחזוקה שלו.
בין השאר אנחנו מטפלים באתרי מסחר אלקטרוני שנפרצו, אתרים איטיים, או בבעיות של חוסר יציבות.
צפו בפורטפוליו שלנו ונשמח לעזור בכל שאלה או בקשה.

 

מה עוד אנו עושים:
בניית אתרי וורדפרס – הפלטפורמה הטובה בעולם לבניית אתרים מוכווני שיווק.
בניית אתרים לעסקים – איך אנו מתאימים את האתר המושלם לעסק שלך?
שיקום אתרים לאחר פריצה – גם אם חשבתם שהכל אבוד, נעזור לכם לשקם את האתר לאחר פריצה.


אודות מחבר המאמר

איתמר אורן ישראלי, הוא מרצה להקמה ותפעול של אתרי מסחר אלקטרוני, ומנכ״ל EOI - Web Like This! משנת 2006.


תפריט נגישות