WP_Post Object ( [ID] => 2400 [post_author] => 2 [post_date] => 2022-12-08 19:02:26 [post_date_gmt] => 2022-12-08 19:02:26 [post_content] => לפני שאני מתחיל להסביר לכם על בניית אתרים לעסקים, הנה סיפור קטן ויפה: בשנת 2015, כשהאינטרנט כבר לא היה איזה דבר חדש, הגעתי לפגישה עסקית מרובת משתתפים. מסוג הפגישות נטוורקינג שכל בעל עסק כבר הוזמן אליהן מספר פעמים בחייו. באותה פגישה הכרתי בעל עסק נוסף שבא להתארח וכל אחד מאיתנו סיפר קצת על עצמו. כמקובל במפגשי נטוורקינג. האדון סיפר שהוא בעלים של בית דפוס באיזור תל אביב, התגאה בלקוחות הגדולים שלו ובאיכות ומהירות העבודה שלו, ואני סיפרתי לו שיש לי בית פיתוח לאתרי אינטרנט ושאנחנו מתמחים במסחר אלקטרוני ובאתרים מורכבים וגדולים. ואז האדון שהיה קצת מיושן בדעותיו אמר  - למה צריך את זה. אני כבר 40 שנה בעסק ואף פעם לא היה לי אתר. בתגובה עניתי לו: צודק! עזוב את האינטרנט, לדבר הזה אין עתיד. הוא צחק כמובן והבין את הטעות שלו, ומכאן השיחה התגלגלה ל ׳איך אינטרנט יכול לעזור לו בעסק שלו׳. היום, 7 שנים אח״כ, האדון הזה הוא בעלים של מספר אתרי מסחר אלקטרוני ומציע הדפסות של כל תמונה על כל מוצר. מכובע, חולצה או מגבת של סיום קורס, ועד למיתוג של מתנות עסקיות.

בניית אתרים לעסקים בצורה נכונה

יש המון סיבות למה לבנות אתר אינטרנט לעסק. ראשית מהסיבה התדמיתית. אם מישהו שומע על העסק שלך ורוצה לקבל מידע נוסף, בד״כ הוא יבדוק את האתר העסקי, כך שחשוב שהאתר ישקף בצורה טובה ואמינה את האיכויות של העסק. באתרים תדמיתיים יש מתודולוגיה שלמה של פיתוח קהל שאני לא ארחיב עליה במאמר הזה, אבל היא בעיקרה שיווקית.  היום כל תהליך של רכישה של מוצר או שירות מתחיל בחיפוש מידע באינטרנט ולכן השאלה שאני שואל את עצמי בכל תהליך אפיון היא איך להגיש למשתמשי האתר מספיק מידע כדי למשוך אותם לבקש עוד מהמידע הזה. מצד שני, האתר צריך לשרת לא רק את המשתמשים, אלא גם את הלקוח - בית העסק. החכמה הגדולה בכל אתר, וגם באתרים תדמיתיים היא לבצע את האתר בצורה מספיק יציבה כדי שהלקוח יוכל להזין תכנים ולתפעל את האתר בצורה עצמאית, אך עם זאת - מספיק גמישה כדי לאפשר לעסק שלו לצמוח לכיוונים עסקיים בלתי צפויים. חלק מהאתרי תדמית שפיתחנו ב EOI נשארו באויר מעל 10 שנים, ונשארו רלוונטיים לאורך כל התקופה. באתרי מסחר אלקטרוני, חשובה גם הפונקציונליות של האתר וחווית השימוש בו. סוג זה של אתרים אמור לשרת כמובן גם את תדמית הלקוח, אבל בניגוד לאתרי תדמית, באתר מסחר אלקטרוני המשתמש לא רק צורך תוכן, אלא גם ממש מתפעל אותו כדי לבצע רכישה. לכן חשוב מאוד שהשימושיות באתר תהיה חוויתית ואינטואיטיבית.

שיטות לבניה נכונה של אתר עסקי

קיימות כמה דרכים לבנות אתר לעסק, הכללים המנחים הם: יציבות, שרידות, נוחות הניהול, והשימושיות. יציבות ושרידות האתר היא נגזרת של איכות ההרכבה של כל החלקים שלו. במיוחד באתרי תבנית ואתרי וורדפרס שהם מטבעם אתרים מודולריים, האתר מורכב מהרבה מודולים או פלאגינים שנכתבו ע״י מתכנתים שונים והם מרכיבים את סך האתר. מכיוון שהם נבנו ע״י מתכנתים שונים, הם לא תמיד יודעים לדבר אחד עם השני, ולא אחת קורה שיש התנגשויות בין פלאגינים שלא יודעים לעבוד טוב ביחד. בנוסף, ככל שנשתמש ביותר פלאגינים, כך האתר יהיה פחות יציב, ולכן קיימת לשון מאזניים בין עלות הפיתוח של כל פיצ׳ר לבין מרכזיות הצורך שלו. לדוגמה מערכות מסחר אלקטרוני, או מערכת ריבוי שפות הן מערכת שמאוד יקר לכתוב אותן, ולשמחתנו יש מספיק פלאגינים ופתרונות מדף לנושאים הללו שמקצרים את העבודה. מצד שני סל קניות צף או פופאפ הם דברים שאולי היה עדיף לכתוב בעצמנו על מנת לחסוך בתלויות dependencies במערכת. לכל פלאגין כזה קיימת תלות באיזשהו גורם נוסף, ואנחנו לא תמיד יודעים אם כל הגורמים הללו ימשיכו לעדכן את הקוד שלהם, וכך יכול להיווצר מצב שבו האתר עובד היום, אבל לא בטוח שימשיך לעבוד בעוד חצי שנה, או בעוד שנתיים. נוחות הניהול נובעת מאפיון נכון והולם של מערכת הניהול של האתר. כן, גם באתרי וורדפרס יש צורך לחשוב על הלקוח, היכולות הטכניות שלו, ועד כמה הוא מסוגל לנהל את האתר בכוחות עצמו. ככל שנאפשר יותר גמישות כל ניהול האתר יהיה מורכב יותר. באתרי תבנית (טמפלייטים) הנושא אפילו יותר מורגש. הטמפלייטים הללו נכתבו כדי להתאים למגוון הרחב ביותר של אפשרויות, ולכן הם מאוד גמישים. וכאן גם נמצאת הבעיה שלהם - הגמישות הזו עולה לנו במורכבות התפעול. מי שמכיר קצת page builders יודע שזה קל מאוד להכניס כפתור לתוכן, אבל התפריט שייפתח לקביעת כל הפרמטרים של הכפתור - צורה, ייעוד, רוחב, צבע, תגובה בהובר, תגובה בקליק… המון אפשרויות. חלק ממנהלי האתרים מסתדרים עם זה, וחלקם ייבהלו. בנוסף, ככל שיש יותר גמישות, כך יש יותר מקום לטעויות, ואז פתאום אנחנו רואים פסקאות שלמות כתובות בצבע ורוד ומכערות את האתר נורא. עם השנים, מנהלי אתרים יכולים להתחלף וצריך לחשוב גם על מנהל האתר הבא שיגיע ויתפוס את מקומו של מנהל האתר הנוכחי. גם כאן צריך לחשוב על שיטות שיקלו על מנהל האתר הבא להמשיך להזין תכנים שייראו באותה הצורה ולא נתחיל לראות סוגי פונטים שונים בעמודי מאמר.

אתר עסקי נכון צריך להיות תפור למידותיו של הלקוח.

חלק מהלקוחות הם מספיק טכניים בשביל לנהל אתר מורכב, וחלקם כן צריכים שנקל עליהם את המלאכה הזאת ושיוכלו להכניס כפתור לתוכן בלי להתעסק עם עשרות ההגדרות שלו. שימושיות האתר נוגעת למשתמשים ולא למנהלי האתר. המשתמש באתר הוא הלקוח הפוטנציאלי שלו, וצריך להתחשב ביכולות הטכניות של המשתמש הממוצע ולהציע לו חווית גלישה נוחה וברורה ככל האפשר. באתרי תדמית נקפיד על פריסת תוכן נכונה שתענה על השאלות העיקריות של הגולשים, ותוביל אותם לפעולה או ליצירת קשר. נקפיד על ניווט פשוט ונוח, מבנה קטגוריות ברור וקל להתמצאות, חלוקה נכונה לפסקאות תוכן, ועוד. באתרים קטלוגיים או באתרי מסחר אלקטרוני נדאג גם למנוע חיפוש פשוט וקל לתפעול, נציע אפשרויות סינון במידת הצורך כדי לצמצם את מספר התוצאות ולעזור לגולשים להתמקד במה שמעניין אותם, ונדאג לצילומים טובים וברורים שיקלו על הגולשים להבין מה הוא המוצר שהם קונים.

לסיכום

בניית אתרים לעסקים הוא תחום בו יש מגוון שיקולים רחב, אבל בעיקרו אנחנו צריכים לחשוב על נוחות השימוש של כל הגורמים: מנהל האתר צריך ממשק ניהול נוח וקונסיסטנטי שיקל עליו בהקמת עמודים חדשים והזנת או עריכת תכנים, בעוד שמשתמשי האתר צריכים לחוות ניווט נוח וקל להתמצאות. EOI בונה אתרים לעסקים המובחרים במשק ונשמח לייעץ לכם לגבי האתר שלכם. מה עוד אנו עושים: בניית אתרי וורדפרס – נעזור לכם לבנות את האתר הטוב ביותר על הפלטפורמה הטובה בעולם לבניית אתרים מוכווני שיווק. בניית חנויות וירטואליות - אתרי מסחר אלקטרוני חייבים להיות בנויים נכון, כך שיהיה רווחיים. נעזור לכם להבין איך לבנות את החנות שתמיד חלמתם. שיקום אתרים לאחר פריצה – גם אם חשבתם שהכל אבוד, נעזור לכם לשקם את האתר לאחר פריצה.   [post_title] => בניית אתרים לעסקים [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => %d7%91%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%90%d7%aa%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2023-02-08 10:21:04 [post_modified_gmt] => 2023-02-08 10:21:04 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.eoi.co.il/?p=2400 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw )

בניית אתרים לעסקים

לפני שאני מתחיל להסביר לכם על בניית אתרים לעסקים, הנה סיפור קטן ויפה:

בשנת 2015, כשהאינטרנט כבר לא היה איזה דבר חדש, הגעתי לפגישה עסקית מרובת משתתפים.
מסוג הפגישות נטוורקינג שכל בעל עסק כבר הוזמן אליהן מספר פעמים בחייו. באותה פגישה הכרתי בעל עסק נוסף שבא להתארח וכל אחד מאיתנו סיפר קצת על עצמו. כמקובל במפגשי נטוורקינג.

האדון סיפר שהוא בעלים של בית דפוס באיזור תל אביב, התגאה בלקוחות הגדולים שלו ובאיכות ומהירות העבודה שלו, ואני סיפרתי לו שיש לי בית פיתוח לאתרי אינטרנט ושאנחנו מתמחים במסחר אלקטרוני ובאתרים מורכבים וגדולים.
ואז האדון שהיה קצת מיושן בדעותיו אמר  – למה צריך את זה. אני כבר 40 שנה בעסק ואף פעם לא היה לי אתר.

בתגובה עניתי לו: צודק! עזוב את האינטרנט, לדבר הזה אין עתיד.
הוא צחק כמובן והבין את הטעות שלו, ומכאן השיחה התגלגלה ל ׳איך אינטרנט יכול לעזור לו בעסק שלו׳.

היום, 7 שנים אח״כ, האדון הזה הוא בעלים של מספר אתרי מסחר אלקטרוני ומציע הדפסות של כל תמונה על כל מוצר. מכובע, חולצה או מגבת של סיום קורס, ועד למיתוג של מתנות עסקיות.

בניית אתרים לעסקים בצורה נכונה

יש המון סיבות למה לבנות אתר אינטרנט לעסק.
ראשית מהסיבה התדמיתית. אם מישהו שומע על העסק שלך ורוצה לקבל מידע נוסף, בד״כ הוא יבדוק את האתר העסקי, כך שחשוב שהאתר ישקף בצורה טובה ואמינה את האיכויות של העסק.
באתרים תדמיתיים יש מתודולוגיה שלמה של פיתוח קהל שאני לא ארחיב עליה במאמר הזה, אבל היא בעיקרה שיווקית. 

היום כל תהליך של רכישה של מוצר או שירות מתחיל בחיפוש מידע באינטרנט ולכן השאלה שאני שואל את עצמי בכל תהליך אפיון היא איך להגיש למשתמשי האתר מספיק מידע כדי למשוך אותם לבקש עוד מהמידע הזה.

מצד שני, האתר צריך לשרת לא רק את המשתמשים, אלא גם את הלקוח – בית העסק.

החכמה הגדולה בכל אתר, וגם באתרים תדמיתיים היא לבצע את האתר בצורה מספיק יציבה כדי שהלקוח יוכל להזין תכנים ולתפעל את האתר בצורה עצמאית,
אך עם זאת – מספיק גמישה כדי לאפשר לעסק שלו לצמוח לכיוונים עסקיים בלתי צפויים.
חלק מהאתרי תדמית שפיתחנו ב EOI נשארו באויר מעל 10 שנים, ונשארו רלוונטיים לאורך כל התקופה.

באתרי מסחר אלקטרוני, חשובה גם הפונקציונליות של האתר וחווית השימוש בו. סוג זה של אתרים אמור לשרת כמובן גם את תדמית הלקוח,
אבל בניגוד לאתרי תדמית, באתר מסחר אלקטרוני המשתמש לא רק צורך תוכן, אלא גם ממש מתפעל אותו כדי לבצע רכישה. לכן חשוב מאוד שהשימושיות באתר תהיה חוויתית ואינטואיטיבית.

שיטות לבניה נכונה של אתר עסקי

קיימות כמה דרכים לבנות אתר לעסק, הכללים המנחים הם: יציבות, שרידות, נוחות הניהול, והשימושיות.

יציבות ושרידות האתר היא נגזרת של איכות ההרכבה של כל החלקים שלו. במיוחד באתרי תבנית ואתרי וורדפרס שהם מטבעם אתרים מודולריים,
האתר מורכב מהרבה מודולים או פלאגינים שנכתבו ע״י מתכנתים שונים והם מרכיבים את סך האתר.
מכיוון שהם נבנו ע״י מתכנתים שונים, הם לא תמיד יודעים לדבר אחד עם השני, ולא אחת קורה שיש התנגשויות בין פלאגינים שלא יודעים לעבוד טוב ביחד.

בנוסף, ככל שנשתמש ביותר פלאגינים, כך האתר יהיה פחות יציב, ולכן קיימת לשון מאזניים בין עלות הפיתוח של כל פיצ׳ר לבין מרכזיות הצורך שלו.

לדוגמה מערכות מסחר אלקטרוני, או מערכת ריבוי שפות הן מערכת שמאוד יקר לכתוב אותן, ולשמחתנו יש מספיק פלאגינים ופתרונות מדף לנושאים הללו שמקצרים את העבודה.
מצד שני סל קניות צף או פופאפ הם דברים שאולי היה עדיף לכתוב בעצמנו על מנת לחסוך בתלויות dependencies במערכת.

לכל פלאגין כזה קיימת תלות באיזשהו גורם נוסף, ואנחנו לא תמיד יודעים אם כל הגורמים הללו ימשיכו לעדכן את הקוד שלהם, וכך יכול להיווצר מצב שבו האתר עובד היום, אבל לא בטוח שימשיך לעבוד בעוד חצי שנה, או בעוד שנתיים.

נוחות הניהול נובעת מאפיון נכון והולם של מערכת הניהול של האתר.
כן, גם באתרי וורדפרס יש צורך לחשוב על הלקוח, היכולות הטכניות שלו, ועד כמה הוא מסוגל לנהל את האתר בכוחות עצמו. ככל שנאפשר יותר גמישות כל ניהול האתר יהיה מורכב יותר.

באתרי תבנית (טמפלייטים) הנושא אפילו יותר מורגש.
הטמפלייטים הללו נכתבו כדי להתאים למגוון הרחב ביותר של אפשרויות, ולכן הם מאוד גמישים. וכאן גם נמצאת הבעיה שלהם – הגמישות הזו עולה לנו במורכבות התפעול.

מי שמכיר קצת page builders יודע שזה קל מאוד להכניס כפתור לתוכן, אבל התפריט שייפתח לקביעת כל הפרמטרים של הכפתור – צורה, ייעוד, רוחב, צבע, תגובה בהובר, תגובה בקליק… המון אפשרויות.

חלק ממנהלי האתרים מסתדרים עם זה, וחלקם ייבהלו.

בנוסף, ככל שיש יותר גמישות, כך יש יותר מקום לטעויות, ואז פתאום אנחנו רואים פסקאות שלמות כתובות בצבע ורוד ומכערות את האתר נורא.

עם השנים, מנהלי אתרים יכולים להתחלף וצריך לחשוב גם על מנהל האתר הבא שיגיע ויתפוס את מקומו של מנהל האתר הנוכחי.
גם כאן צריך לחשוב על שיטות שיקלו על מנהל האתר הבא להמשיך להזין תכנים שייראו באותה הצורה ולא נתחיל לראות סוגי פונטים שונים בעמודי מאמר.

אתר עסקי נכון צריך להיות תפור למידותיו של הלקוח.

חלק מהלקוחות הם מספיק טכניים בשביל לנהל אתר מורכב, וחלקם כן צריכים שנקל עליהם את המלאכה הזאת ושיוכלו להכניס כפתור לתוכן בלי להתעסק עם עשרות ההגדרות שלו.
שימושיות האתר נוגעת למשתמשים ולא למנהלי האתר. המשתמש באתר הוא הלקוח הפוטנציאלי שלו, וצריך להתחשב ביכולות הטכניות של המשתמש הממוצע ולהציע לו חווית גלישה נוחה וברורה ככל האפשר.

באתרי תדמית נקפיד על פריסת תוכן נכונה שתענה על השאלות העיקריות של הגולשים, ותוביל אותם לפעולה או ליצירת קשר. נקפיד על ניווט פשוט ונוח, מבנה קטגוריות ברור וקל להתמצאות, חלוקה נכונה לפסקאות תוכן, ועוד.

באתרים קטלוגיים או באתרי מסחר אלקטרוני נדאג גם למנוע חיפוש פשוט וקל לתפעול, נציע אפשרויות סינון במידת הצורך כדי לצמצם את מספר התוצאות ולעזור לגולשים להתמקד במה שמעניין אותם, ונדאג לצילומים טובים וברורים שיקלו על הגולשים להבין מה הוא המוצר שהם קונים.

לסיכום

בניית אתרים לעסקים הוא תחום בו יש מגוון שיקולים רחב, אבל בעיקרו אנחנו צריכים לחשוב על נוחות השימוש של כל הגורמים:
מנהל האתר צריך ממשק ניהול נוח וקונסיסטנטי שיקל עליו בהקמת עמודים חדשים והזנת או עריכת תכנים,
בעוד שמשתמשי האתר צריכים לחוות ניווט נוח וקל להתמצאות.

EOI בונה אתרים לעסקים המובחרים במשק ונשמח לייעץ לכם לגבי האתר שלכם.

מה עוד אנו עושים:
בניית אתרי וורדפרס – נעזור לכם לבנות את האתר הטוב ביותר על הפלטפורמה הטובה בעולם לבניית אתרים מוכווני שיווק.
בניית חנויות וירטואליות – אתרי מסחר אלקטרוני חייבים להיות בנויים נכון, כך שיהיה רווחיים. נעזור לכם להבין איך לבנות את החנות שתמיד חלמתם.
שיקום אתרים לאחר פריצה – גם אם חשבתם שהכל אבוד, נעזור לכם לשקם את האתר לאחר פריצה.

 


אודות מחבר המאמר

איתמר אורן ישראלי, הוא מרצה להקמה ותפעול של אתרי מסחר אלקטרוני, ומנכ״ל EOI - Web Like This! משנת 2006.


תפריט נגישות