WP_Post Object ( [ID] => 2424 [post_author] => 2 [post_date] => 2022-12-10 19:32:36 [post_date_gmt] => 2022-12-10 19:32:36 [post_content] => בניית אתרים בוורדפרס היא אחד השירותים המבוקשים כיום. וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן הפופולרית ביותר בעולם (CMS) המשמשת מיליוני אתרים ברחבי העולם. היא מציעה מגוון רחב של יתרונות למשתמשים, מהממשק הידידותי למשתמש ותכונות הניתנות להתאמה אישית ועד לקהילת המפתחים והמשתמשים החזקה שלה. [caption id="attachment_2429" align="alignleft" width="280"]בניית אתרים בוורדפרס אחוז השימוש בוורדפדר ככלי יישומי מתוך מיליון אתרים. עפ״י builtwith 2022[/caption] למעשה, וורדפרס היא הכלי שמשמש כמעט 30% מהאתרים ברחבי האינטרנט בכל סדר גודל ומורכבות, ומשאירה את מספר 2 ברשימה הרחק הרחק מאחוריה. בין האתרים הבולטים שנבנו באמצעות וורדפרס: ועוד...

למה בניית אתרים בוורדפרס היא כ"כ שכיחה?

אחד היתרונות הגדולים ביותר של וורדפרס הוא קלות השימוש בה. הפלטפורמה נועדה להיות ידידותית למשתמש, עם ממשק פשוט ואינטואיטיבי המאפשר גם למתחילים ליצור ולנהל אתר ללא כל ידע טכני. עם וורדפרס, משתמשים יכולים בקלות להוסיף ולערוך תוכן, להתאים אישית את העיצוב והפריסה של האתר שלהם, ואפילו להוסיף תכונות ופונקציונליות חדשות בעזרת תוספים.

בניית אתרים בוורדפרסאחוזי שימוש בוורדפרס לעומת פלטפורמות אחרות. עפ״י builtwith 2022

יתרון מרכזי נוסף של וורדפרס הוא הגמישות וההתאמה האישית שלה. הפלטפורמה מציעה מגוון רחב של ערכות נושא ותוספים המאפשרים למשתמשים לשנות בקלות את המראה והתחושה של האתר שלהם. המשמעות היא שמשתמשים יכולים ליצור אתר אינטרנט ייחודי המותאם לצרכים ולהעדפות הספציפיות שלהם. בנוסף, וורדפרס היא קוד פתוח, מה שאומר שהקוד שלה זמין באופן חופשי לשימוש ולשינוי של כל אחד. זה הוביל לפיתוח של קהילה תוססת של מפתחים שיוצרים ומשתפים ערכות נושא משלהם, תוספים וכלים אחרים כדי לעזור למשתמשים להפיק את המרב מוורדפרס. בנוסף לממשק הידידותי למשתמש ולתכונות הניתנות להתאמה אישית, וורדפרס ידועה גם באבטחה החזקה שלה. כן כן, למרות שיש הרבה באזז ברשת לגבי עניין האבטחה, חברת בניית אתרים שמבינה וורדפרס לעומק יודעת איך להפוך אותה למערכת מאובטחת בכל קנה מידה. הפלטפורמה מתעדכנת באופן שוטף עם תיקוני האבטחה והתכונות העדכניים ביותר כדי לסייע בהגנה על אתרי האינטרנט של המשתמשים מפני האקרים ואיומי אבטחה אחרים. בנוסף, ספקי אירוח וורדפרס רבים מציעים תכונות אבטחה נוספות, כגון גיבויים אוטומטיים וסריקת תוכנות זדוניות, כדי לעזור לשמור על אתרי האינטרנט של המשתמשים בטוחים ומאובטחים.

אז למה יש כלכך הרבה פריצות באתרי וורדפרס?

צריך לזכור את הסטטיסטיקה. כשוורדפרס משמשת לפיתוח כל אתר שלישי באינטרנט, אותם אחוזים אומרים שכל פריצה שלישית תהיה פריצה לאתר וורדפרס. בנוסף, עצם השימוש המודולרי בפלאגינים ותבניות מייצר אקוסיסטם שבו מספיקה פריצה של פלאגין אחד כדי להגיע למיליוני אתרים, ולכן חשוב לבחור את הפלאגינים והתבניות שלנו בקפידה הבעיה העיקרית של וורדפרס היא התפיסה שלה בתור כלי פשוט. למעשה היא כלי מאוד עוצמתי, אבל צריך לזכור מאיפה היא צמחה. התפיסה של וורדפרס היא שהאתר לא צריך יותר יכולות ממה שמנהל האתר מעוניין בהם: לשמור על התקנה רזה ונקיה בלי פיצ׳רים בלתי נחוצים שרק מעכבים זמני טעינה ואים בהם שום שימוש. אז אפשר לעשות איתה הכל, אבל צריך להשתמש בתוספים, או בפיתוח. [caption id="attachment_2427" align="alignleft" width="290"]בניית אתרים בוורדפרס תצוגה גרפית של התפלגות מערכות CMS יישומיות בקרב מיליון אתרים עפ״י builtwith 2022[/caption] בגלל שאין לווקומרס או לוורדפרס רשיון שימוש, ובזכות המבנה הגמיש והבסיסי שלהן, הציפיה היא שגם הפיתוח וגם האיחסון יהיו זולים. וכן אפשר לעשות אתרים זולים בוורדפרס, אבל: איחסון זול, הוא גם פחות עוצמתי, וממש כמו המחשב שלכם. אם הוא לא מספיק חזק הוא מגמגם ומשתנק בעליה, אז גם וורדפרס לא תוכל לנצל את מלא העוצמה שלה על שרת זול. רוב ההתקנות של וורדפרס הן על שרתי shared שלא מסוגלים להריץ queries ארוכים ומורכבים. לשם השוואה, מי שמפתח על מג׳נטו - ברירת המחדל שלו היא VPS (שרת וירטואלי פרטי). בנוסף, מתכנתים זולים יהיו פחות מנוסים ויתקלו ביותר בעיות. התכנון שלהם יהיה פחות מוצלח, יהיו יותר באגים, המערכת תהיה פחות יציבה, ויותר נוחה לפריצות… מי שיודע מה הוא עושה עם ווקומרס, יכול לעשות איתה הכל - באמת להגשים כל חלום, והמערכת הרבה יותר נוחה לתפעול וקסטומיזציה מכל המתחרות שלה. אחת השיטות לפיתוח אתרים מורכבים באמצעות וורדפרס היא ארכיטקטורת Headless. המשמעות של גישה זו היא שמפתחי האתר מיישמים את האתר במלואו באמצעות כלי frontend כדוגמת react ומחברים את וורדפרס בתור כלי ניהול תוכן באמצעות API וקריאות query שנשלחות מהפרונט. [caption id="attachment_2434" align="alignleft" width="240"]בניית אתרים בוורדפרס אחוז שימוש במערכות open source עפ״י builtwith 2022 אל הדטהבייס של מערכת הניהול. בשיטה זו אנחנו מיישמים אתרים מהירים ויציבים במיוחד מכיוון שגם אם חלה תקלת שרת שמשביתה את המנוע PHP שלו, האתר ממשיך להתקיים ב frontend.[/caption] ניתן לקרוא עוד על שיטות לבניית אתרים במאמר בניית אתרים לעסקים היתרון הגדול ביותר של בניית אתרים בוורדפרס ושל קוד פתוח בכלל, היא התמיכה הקהילתית החזקה שלה. לפלטפורמה יש קהילת משתמשים גדולה ופעילה המציעה תמיכה ומשאבים למשתמשים הזקוקים לעזרה באתר וורדפרס שלהם. זה כולל פורומים, קהילות מקוונות וקבוצות משתמשים שבהם משתמשים יכולים לשאול שאלות, לשתף טיפים ועצות ולקבל עזרה ממשתמשי וורדפרס אחרים.

איך בונים אתר וורדפרס בצורה נכונה?

  1. שימוש נבון בפלאגינים, להשתדל לצמצם את השימוש בלפאגינים למינימום האפשרי.
  2. עדיף שלא להשתמש בתבנית, אבל אם כן - יש לבחור תבנית עם תמיכה טובה, ותק ופידבקים.
  3. להשקיע בשרת איחסון יציב מוגן ואיכותי - לבדוק שלשרת האיחסון יש את כל ההגנות החשובות, מספיק כח עיבוד וזיכרון, ותגובת MySQL מהירה.
  4. להקפיד על כללי הפיתוח של וורדפרס, לא לעדכן קוד של פלאגינים או core ולהשתמש ב child theme לשם יישום כל הקסטומיזציות.
  5. אתר מעיצוב מלא שנבנה ייעודית עבור לקוח תמיד יהיה מהיר ואיכותי יותר מאתר תבנית.
לסיכום, וורדפרס מציעה מגוון רחב של יתרונות למשתמשים, מהממשק הידידותי למשתמש ותכונות הניתנות להתאמה אישית ועד לאבטחה החזקה ותמיכה קהילתית חזקה. עם וורדפרס, משתמשים יכולים ליצור ולנהל בקלות אתר שמותאם לצרכים ולהעדפות הספציפיות שלהם, תוך שהם גם נהנים מהאבטחה והתמיכה החזקה של הפלטפורמה. [post_title] => בניית אתרים בוורדפרס [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => %d7%91%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%90%d7%aa%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%95%d7%95%d7%a8%d7%93%d7%a4%d7%a8%d7%a1 [to_ping] => [pinged] => https://www.eoi.co.il/%d7%97%d7%93%d7%a9%d7%95%d7%aa/%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%90%d7%aa%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/ [post_modified] => 2023-01-16 09:20:11 [post_modified_gmt] => 2023-01-16 09:20:11 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.eoi.co.il/?p=2424 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw )

בניית אתרים בוורדפרס

בניית אתרים בוורדפרס היא אחד השירותים המבוקשים כיום.
וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן הפופולרית ביותר בעולם (CMS) המשמשת מיליוני אתרים ברחבי העולם.
היא מציעה מגוון רחב של יתרונות למשתמשים, מהממשק הידידותי למשתמש ותכונות הניתנות להתאמה אישית ועד לקהילת המפתחים והמשתמשים החזקה שלה.

בניית אתרים בוורדפרס

אחוז השימוש בוורדפדר ככלי יישומי מתוך מיליון אתרים. עפ״י builtwith 2022

למעשה, וורדפרס היא הכלי שמשמש כמעט 30% מהאתרים ברחבי האינטרנט בכל סדר גודל ומורכבות, ומשאירה את מספר 2 ברשימה הרחק הרחק מאחוריה.

בין האתרים הבולטים שנבנו באמצעות וורדפרס:

  • bloomberg.com
  • kasparsky.com
  • salesforce
  • samsung
  • vimeo

ועוד…

למה בניית אתרים בוורדפרס היא כ"כ שכיחה?

אחד היתרונות הגדולים ביותר של וורדפרס הוא קלות השימוש בה.
הפלטפורמה נועדה להיות ידידותית למשתמש, עם ממשק פשוט ואינטואיטיבי המאפשר גם למתחילים ליצור ולנהל אתר ללא כל ידע טכני.
עם וורדפרס, משתמשים יכולים בקלות להוסיף ולערוך תוכן, להתאים אישית את העיצוב והפריסה של האתר שלהם, ואפילו להוסיף תכונות ופונקציונליות חדשות בעזרת תוספים.

בניית אתרים בוורדפרסאחוזי שימוש בוורדפרס לעומת פלטפורמות אחרות. עפ״י builtwith 2022

יתרון מרכזי נוסף של וורדפרס הוא הגמישות וההתאמה האישית שלה.
הפלטפורמה מציעה מגוון רחב של ערכות נושא ותוספים המאפשרים למשתמשים לשנות בקלות את המראה והתחושה של האתר שלהם.
המשמעות היא שמשתמשים יכולים ליצור אתר אינטרנט ייחודי המותאם לצרכים ולהעדפות הספציפיות שלהם.
בנוסף, וורדפרס היא קוד פתוח, מה שאומר שהקוד שלה זמין באופן חופשי לשימוש ולשינוי של כל אחד.
זה הוביל לפיתוח של קהילה תוססת של מפתחים שיוצרים ומשתפים ערכות נושא משלהם, תוספים וכלים אחרים כדי לעזור למשתמשים להפיק את המרב מוורדפרס.

בנוסף לממשק הידידותי למשתמש ולתכונות הניתנות להתאמה אישית, וורדפרס ידועה גם באבטחה החזקה שלה.
כן כן, למרות שיש הרבה באזז ברשת לגבי עניין האבטחה, חברת בניית אתרים שמבינה וורדפרס לעומק יודעת איך להפוך אותה למערכת מאובטחת בכל קנה מידה.
הפלטפורמה מתעדכנת באופן שוטף עם תיקוני האבטחה והתכונות העדכניים ביותר כדי לסייע בהגנה על אתרי האינטרנט של המשתמשים מפני האקרים ואיומי אבטחה אחרים.
בנוסף, ספקי אירוח וורדפרס רבים מציעים תכונות אבטחה נוספות, כגון גיבויים אוטומטיים וסריקת תוכנות זדוניות, כדי לעזור לשמור על אתרי האינטרנט של המשתמשים בטוחים ומאובטחים.

אז למה יש כלכך הרבה פריצות באתרי וורדפרס?

צריך לזכור את הסטטיסטיקה.
כשוורדפרס משמשת לפיתוח כל אתר שלישי באינטרנט, אותם אחוזים אומרים שכל פריצה שלישית תהיה פריצה לאתר וורדפרס.
בנוסף, עצם השימוש המודולרי בפלאגינים ותבניות מייצר אקוסיסטם שבו מספיקה פריצה של פלאגין אחד כדי להגיע למיליוני אתרים, ולכן חשוב לבחור את הפלאגינים והתבניות שלנו בקפידה

הבעיה העיקרית של וורדפרס היא התפיסה שלה בתור כלי פשוט.
למעשה היא כלי מאוד עוצמתי, אבל צריך לזכור מאיפה היא צמחה.

התפיסה של וורדפרס היא שהאתר לא צריך יותר יכולות ממה שמנהל האתר מעוניין בהם: לשמור על התקנה רזה ונקיה בלי פיצ׳רים בלתי נחוצים שרק מעכבים זמני טעינה ואים בהם שום שימוש.
אז אפשר לעשות איתה הכל, אבל צריך להשתמש בתוספים, או בפיתוח.

בניית אתרים בוורדפרס

תצוגה גרפית של התפלגות מערכות CMS יישומיות בקרב מיליון אתרים עפ״י builtwith 2022

בגלל שאין לווקומרס או לוורדפרס רשיון שימוש, ובזכות המבנה הגמיש והבסיסי שלהן, הציפיה היא שגם הפיתוח וגם האיחסון יהיו זולים.
וכן אפשר לעשות אתרים זולים בוורדפרס, אבל:
איחסון זול, הוא גם פחות עוצמתי, וממש כמו המחשב שלכם. אם הוא לא מספיק חזק הוא מגמגם ומשתנק בעליה, אז גם וורדפרס לא תוכל לנצל את מלא העוצמה שלה על שרת זול.

רוב ההתקנות של וורדפרס הן על שרתי shared שלא מסוגלים להריץ queries ארוכים ומורכבים.

לשם השוואה, מי שמפתח על מג׳נטו – ברירת המחדל שלו היא VPS (שרת וירטואלי פרטי).

בנוסף, מתכנתים זולים יהיו פחות מנוסים ויתקלו ביותר בעיות.
התכנון שלהם יהיה פחות מוצלח, יהיו יותר באגים, המערכת תהיה פחות יציבה, ויותר נוחה לפריצות…
מי שיודע מה הוא עושה עם ווקומרס, יכול לעשות איתה הכל – באמת להגשים כל חלום, והמערכת הרבה יותר נוחה לתפעול וקסטומיזציה מכל המתחרות שלה.

אחת השיטות לפיתוח אתרים מורכבים באמצעות וורדפרס היא ארכיטקטורת Headless.
המשמעות של גישה זו היא שמפתחי האתר מיישמים את האתר במלואו באמצעות כלי frontend כדוגמת react ומחברים את וורדפרס בתור כלי ניהול תוכן באמצעות API וקריאות query שנשלחות מהפרונט.

בניית אתרים בוורדפרס

אחוז שימוש במערכות open source עפ״י builtwith 2022 אל הדטהבייס של מערכת הניהול. בשיטה זו אנחנו מיישמים אתרים מהירים ויציבים במיוחד מכיוון שגם אם חלה תקלת שרת שמשביתה את המנוע PHP שלו, האתר ממשיך להתקיים ב frontend.

ניתן לקרוא עוד על שיטות לבניית אתרים במאמר בניית אתרים לעסקים

היתרון הגדול ביותר של בניית אתרים בוורדפרס ושל קוד פתוח בכלל, היא התמיכה הקהילתית החזקה שלה. לפלטפורמה יש קהילת משתמשים גדולה ופעילה המציעה תמיכה ומשאבים למשתמשים הזקוקים לעזרה באתר וורדפרס שלהם. זה כולל פורומים, קהילות מקוונות וקבוצות משתמשים שבהם משתמשים יכולים לשאול שאלות, לשתף טיפים ועצות ולקבל עזרה ממשתמשי וורדפרס אחרים.

איך בונים אתר וורדפרס בצורה נכונה?

  1. שימוש נבון בפלאגינים, להשתדל לצמצם את השימוש בלפאגינים למינימום האפשרי.
  2. עדיף שלא להשתמש בתבנית, אבל אם כן – יש לבחור תבנית עם תמיכה טובה, ותק ופידבקים.
  3. להשקיע בשרת איחסון יציב מוגן ואיכותי – לבדוק שלשרת האיחסון יש את כל ההגנות החשובות, מספיק כח עיבוד וזיכרון, ותגובת MySQL מהירה.
  4. להקפיד על כללי הפיתוח של וורדפרס, לא לעדכן קוד של פלאגינים או core ולהשתמש ב child theme לשם יישום כל הקסטומיזציות.
  5. אתר מעיצוב מלא שנבנה ייעודית עבור לקוח תמיד יהיה מהיר ואיכותי יותר מאתר תבנית.

לסיכום, וורדפרס מציעה מגוון רחב של יתרונות למשתמשים, מהממשק הידידותי למשתמש ותכונות הניתנות להתאמה אישית ועד לאבטחה החזקה ותמיכה קהילתית חזקה. עם וורדפרס, משתמשים יכולים ליצור ולנהל בקלות אתר שמותאם לצרכים ולהעדפות הספציפיות שלהם, תוך שהם גם נהנים מהאבטחה והתמיכה החזקה של הפלטפורמה.


אודות מחבר המאמר

איתמר אורן ישראלי, הוא מרצה להקמה ותפעול של אתרי מסחר אלקטרוני, ומנכ״ל EOI - Web Like This! משנת 2006.


תפריט נגישות